tsík sanya 2011.05.31. 11:30

Interjú Kárpáti Tiborral, a Valentin alkotójával

Kárpáti Tibor
 
Korábban ismerted már a Papírszínházat, mi a véleményed a műfajról?
 
Igen, már gondolkodtam egy ideje mire megszületett a Valentin. Szerintem ha gyerek lennék biztos nagyon szeretném. Olyasmi fílingje lehet, mint az én gyerekkoromban a diavetítésnek. Mini színházi előadás. Illusztrátor szempontból meg ad egy csomó új lehetőséget azzal, hogy eltér a lapozás mikéntje a megszokottól.
 
Emlékszel még arra a pillanatra, amikor megszületett benned a Valentin ötlete?
 
Igen, a New Yorkernek csináltam Valentin napra a képregényeket pár évvel ezelőtt.
 
 
Előbb a sztori volt meg, vagy a figurák?
 
A csirkefigura 2000-es születésű, azóta használom. Akkor még gyöngytyúkként használtam a Mitől pettyes a gyöngytyúk? című Rémusz bácsi meséhez, meg azután is előkerült egy párszor az orros csirke, mert elég jó karakter. Aztán 2006-ban amikor a New Yorkernek elkezdtem csinálni a sztorikat, emberi figura lett. Konkrétan emlékszem, hogy a bolognai kiállításra készült az első csirkekarakter. Az még véletlenül sikerült olyanra, aztán be is zsűrizték. A sztori az 2007-es, tehát a figura volt az első.
 
Pontosan milyen technikákkal dolgoztál?
 
Filctollal rajzoltam, beszkenneltem, legörbéztem egy vektoros szoftverrel és kiszíneztem.
 
Miért döntöttél ezek mellett?
 
Volt egy pár ötletem, ezek lettek kiválasztva. Jean-Lucnek nagyon tetszett.
 
Azt szokták mondani, hogy az illusztrátorok magukat rajzolják, te mit gondolsz erről?
 
Igaz. Pont most nézegettem Dezső Andi figuráit a Millenáris kiállításon és pont ez jutott az eszembe. Sok mindenkinél találó ez. Talán egyedül nálam nem...
 
 
Vannak már újabb könyv ötleteid?
 
Igen. Nem annyira újak, de vannak. Titokban is tartom őket - olyan jó ötletek.
 
Legközelebb hol és mikor láthatják az érdeklődők a munkáidat?
 
Nyáron és ősszel New York buszmegállóiban, telefonfülkéin, a sárga taxik tetején, a legmenőbb amerikai újságokban és persze a Times Square-en kivetítve.

 

Az alkotó CV-je, illetve honlapja.

 

SZERETNÉD

 

ha már most a kezedben lenne a könyv? Sajnos erre csak az Ünnepi Könyvhéten lesz alkalmad, de addig is kitaláltunk valamit. Ez nem más, mint a sorszámozott, névre szóló dedikáció. A Csimota 82. Ünnepi Könyvhétre megjelenő könyvei közül (A csúnya királyfi és a szép királykisasszony, Pont, Görbe, Egyenes, Valentin) megvásárolhatod az első 100 sorszámozott példány egyikét, vagy akár többet is.

A dolog igen egyszerű, 2011. május 30. 12:00 után küldj egy levelet a sanya@csimota.hu címre (a könyv címével és azzal a névvel, amire szeretnéd a dedikációt) és érkezési sorrendben felkerülsz a TOP 100-as listákra, a lista a Csimota Blogján is fent lesz.

Címkék:ükh 2011 kárpáti tibor Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csimota.blog.hu/api/trackback/id/tr922919434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása